onsdag 21 januari 2009

Så bra!


Det är roligt att se att dessa små förändringar som jag har gjort för miljön på sätt och vis betyder något. Jag gjorde ett test på konsumentverkets hemsida för att testa min miljöpåverkan. Resultatet visade att mitt boende inte är optimalt, vi gör bland annat av med lite för mycket el, men annars gör jag inte så mycket skada. Detta lilla test säger ju inte hela sanningen men det är en liten, liten hint om att jag är på rätt väg!


Testet finns här: Miljömätaren

2 kommentarer:

  1. Ett bra tips som sänker elförbrukningen är att byta lite lampor till LED-lampor!
    Dom drar ca 1W, så det blir ju stor skillnad även jämfört med en energilampa!
    Jag har bytt ut alla typ fönsterlampor o "prydnadslampor", där funkar det kanon. Och ovanför datorn sitter två st LED-spottar o lyser upp.
    Dom finns att köpa med alla tänkbara gängor, alltså både så dom kan ersätta halogenlampor, men även med vanlig stor eller liten lampsockel. Finns på Jula och Clas Ohlson och sådana butiker. Lyser även otroligt många timmar (ca 30.000timmar).

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

    SvaraRadera