lördag 4 april 2009

Jag vill ju bara ha lite sol

Klockan är strax över 13. Solen skiner ute och av alla statusuppdateringar på facebook att döma så ska det vara ganska varmt också. Det värsta med att bo i lägenhet under vår och sommarhalvåret är definitivt att man måste planera innan man går utanför dörren. Jag vill sitta på en uteservering nu men alla vänner, systrar och sambo befinner sig i Göteborg, Skåne, London eller Australien just nu.

Ett annat alternativ är att gå en sväng. Det tar en timma och sen är man tillbaka inne i lägenheten igen. Ingen givande aktivitet alls.
Just nu lutar det mot att packa ner en filt, kaffetermos och en bok i väskan och cykla någonstans. Då kommer nästa val, ska jag cykla till en hage eller till en sjö? Ska det vara en tom hage eller en med djur i? Hästar eller kor? Vågar jag sitta i en hage med djur i? Är det lagligt? Jag får nog fundera en stund till..

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick en lyckad dag, vart du än tog vägen.. :) Nej jag håller med dig, det är trist med lägenhet när det är så fint väder! Hoppas ni tittar på hus snart, det är verkligen en frihetskänsla att ha hus!

    SvaraRadera