onsdag 21 januari 2009

Jag har syndat

Ja verkligen. Igår skulle jag möta upp syster Fia och Anna. Vi skulle mötas utanför Åhléns för att sedan gå och fika. När jag kom dit så hade de gått in i själva affären så jag gjorde detsamma för att hämta dom. Jag undviker i vanliga fall att gå in i butiker, speciellt nu när det är rea, men nu gjorde jag helt enkelt det, avsikten var ju inte att shoppa.

Väl inne kunde jag inte undgå att se att det var halva reapriset på väldigt mycket saker. Det var löjligt billigt. Shoppingdjävulen klättrade genast upp på axeln och började skrika, "passa på, passa på!!". Det gjorde jag också. Mer eller mindre behövliga saker köpte jag. Gardiner, soffkuddar och en badrumsmatta. Jag hittade, till min lycka, även en reakorg med lågenergilampor. Jag köpte 7 stycken. Det stillade mitt dåliga samvete något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar